Cieľom tohto môjho článku je informovať širokú laickú, ale aj odbornú verejnosť v meste Kremnica o vzniknutých zmenách v organizačnej štruktúre troch škôl, ktoré pôsobia v regióne mesta a sú v zriaďovateľskej pôsobnosti KŠÚ Banská Bystrica.
Rozhodnutím vyššie uvedeného zriaďovateľa zo dňa 7.9.2011 boli spojené tri školy – Špeciálna základná škola internátna Kremnica, Základná škola pri zdravotníckom zariadení ČSA 234/139 Kremnica a Základná škola pri zdravotníckom zariadení Kremnické Bane 151 do jedného novovzniknutého právneho subjektu a to do Spojenej školy internátnej Kremnica . Spojená škola a jej zložky pracujú v rovnakom pracovnom režime ako pred zlúčením. Zmeny nastali iba vo vnútornom systéme riadenia spojenej školy.
Za riaditeľa bol menovaný až do riadneho vymenovania PaedDr. Peter Klimek a jeho zástupcami sa stali:
Mgr. Hricová Jana – za ŠZŠI Kremnica
Mgr. Dobiasová Viera – za ZŠ pri ZZ Kremnica
PaedDr. Ferenčík Tibor – za ZŠ pri ZZ Kremnické Bane
Spojením škôl zriaďovateľ sleduje väčšiu flexibilitu pri organizačnom zabezpečení vyučovacích procesov vo všetkých troch školách a ďalším dôležitým dôvodom, ktorý zriaďovateľa viedol k fúzii existujúcich škôl, je aj zefektívnenie ekonomického zabezpečenia fungovania týchto škôl.
Pokladám si za povinnosť napísať tento článok aj preto, že informácie v našom meste sú dosť často deformované. Nájdu sa ľudia, ktorí sa snažia určitým spôsobom zámerne deformovať niektoré skutočnosti a potom dochádza k rôznym informačným šumom, dôsledkom ktorých sú zbytočné medziľudské pnutia. Samozrejme, nové veci sa prijímajú opatrne a s obavami. Život nás stavia pred problémy, ktoré treba riešiť. Ak tieto problémy nebudú riešiť konkrétne inštitúcie a konkrétni ľudia – vyrieši to za nich nekontrolovaná riava času, ale po svojom a veľmi často v ich neprospech.
Spojená škola internátna začala od 1.11.2010 písať svoju novú históriu. Zvykáme si na seba, na nové podmienky, postupy a riešenia problémov. Existencia spojenej školy okrem spomenutých dôvodov prečo vznikla, bude v budúcnosti do istej miery podmieňovaná a limitovaná aj ďalšími faktormi, ktoré budú vstupovať do jej životaschopnosti /nájomné za užívanie priestorov v zdravotníckych zariadeniach, počet detí v jednotlivých školách či nezdravá konkurencia iných škôl a iné/, to je však budúcnosť, ktorú budú určovať aj ekonomické podmienky štátu.
V závere by som sa chcel poďakovať všetkým zamestnancom spojenej školy za ich pochopenie pri zvládaní svojich povinností v nových pracovných podmienkach a popriať im do ďalšieho kreatívneho pracovného a súkromného života všetko najlepšie.
PaedDr. Peter Klimek.
Zdieľať tento príspevok.