
Zaujímavý projekt na SOŠ pre žiakov so sluchovým postihnutím internátnej v Kremnici.
Žiaci sú ochotní ísť takmer kamkoľvek, len nech je to dopoludnia, nech sa nevrátime neskoro, nech neprší a… Toľko fakt platíme?! Takúto exkurziu ľahko oželieme, horšie je, ak ide o skutočný záujem, napríklad o históriu, a vy viete, že návšteva stredovekého hradu je ideálnym styčným bodom zaujímavých dejepisných tém, napríklad – stredoveká spoločnosť, historický vývoj osídlenia lokality, pomocné vedy historické, stavovské povstania (vždy mi príde trocha nevoľno, keď si pomyslím, koľko hradov zaniklo práve vtedy, ale to sem nepatrí). Ak navyše žiaci vedia, čo si majú všímať, hľadať a potom tvorivo využiť, inak počúvajú výklad (hrozí, že uvedú sprievodcu do rozpakov otázkami), inak fotia, inak sa bavia, inak pozerajú okolo seba.

Našou úlohou bolo približne od 10. septembra do 16. októbra 2013 zrealizovať súbor výchovno-vzdelávacích aktivít, ktorých výstupy budú dlhodobo využiteľné vo vyučovacej praxi. Vďaka poskytnutým finančným prostriedkom sme v rámci nášho projektu Perspektívy histórie zrealizovali prednášku o histórii Kremnice (Mgr. D. Kijanička z Múzea mincí a medailí) a o kremnickom mestskom erbe, navštívili tri hradné objekty – Červený Kameň, Mestský hrad v Kremnici a Spišský hrad, nakúpili sme knihy, informačný materiál a drobné suveníry, ktorými sme neskôr ocenili víťazné družstvá v súťaži. Vlastne v trojkolovom súťažnom kvíze o navštívených hradoch a heraldike.

Martin Ondrejka
Zdieľať tento príspevok.