Zápisnica zo zasadnutia komisie športu, školstva a mládeže zo dňa 24.05. 2016

 

Prítomní:       Podľa priloženej prezenčnej listiny

Sekretárka:    Mgr. Hana Zlatošová

Program:

  1. Otvorenie
  2. VZN – návrh novely nariadenia mesta Kremnica č. 3/2011, ktorým sa upravujú zásady hospodárenia a nakladania s majetkom mesta.
  3. Informácia o výberovom konaní
  4. Stav mestskej telocvične – postup
  5. Rôzne
  6. Záver

 

K bodu č. 1 – Vedúci komisie otvoril zasadnutie a privítal všetkých prítomných. Oboznámil ich s programov zasadnutia komisie.

K bodu č. 2 –  Zástupkyňa primátora informovala o návrhu novely nariadenia mesta Kremnica č. 3/2011, ktorým sa upravujú zásady hospodárenia a nakladania s majetkom mesta. Hlavnou zmenou je úprava oprávnenia primátora mesta podpisovať nájomné zmluvy do presne stanovenej výmery.

P. Slašťanová sa zaujímala, či táto úprava sa týka aj telocviční, ktoré oni v škole prenajímajú.

Zástupkyňa primátora povedala, že telocvične sú v správe škôl a tie si robia zmluvy a do nich mesto zasahovať nebude. Týka sa to rôznych záhradných chatiek a pozemkov s určenou výmerou.

Pán Weis poznamenal, že v návrhu je presne stanovená rozloha do akej oprávnenie na podpis nájmu pripadá primátorovi mesta.

K bodu č. 3 – P. Gretschová informovala prítomných o priebehu výberového konania na obsadenie pozície riaditeľa ZŠ Pavla Križku. Do výberového konania sa prihlásili dve záujemkyne. Výberové konanie vyhrala Ing. Mgr. Slašťanová. Neúspešná uchádzačka bola o výsledku informovaná aj písomne, zároveň jej boli vrátené podklady, ktoré do výberového konania zaslala.

K bodu č. 4 – P. Sekaj sa pýtal na harmonogram opravy dolnej telocvične.

Zástupkyňa primátora informovala, že rekonštrukcia by sa mala začať pravdepodobne  v čase letných prázdnin. Harmonogram ešte nie je, nakoľko sa mesto ešte poslednýkrát pokúsi podať projekt a podľa výsledku budú poslanci informovaní.

K dolnej telocvični povedala p. Slašťanová, že by bolo dobre, ak to bude možné, aby telocvičňa opäť prešla do správy mesta.

P. Sekaj: je potrebné vyriešiť kluby, ktoré dolnú telocvičňu využívajú na športové aktivity. Treba pamätať na to, že niektoré tam chodia od jesene a takisto na to, že platby boli nižšie v prípade, že sa tam športuje pod športovým klubom.

P. Slašťanová: V ZŠ P. Križku sa za prenájom telocvične platí 2,50.-€ na hodinu p. Kríž informoval, že v ZŠ Angyalova je to 7,50.-€.

P. Sekaj riešil otázku umiestnenia stolnotenisového klubu s tým, že treba pamätať na to, že oni budú potrebovať uschovať aj 5 stolov.

P. Slašťanová informovala, že u nich je dostatok priľahlých priestorov, v ktorých by materiál mohol byť uskladnený.

P. Kríž sa vyjadril, že oni majú v telocvični natrvalo hokejistov a bolo by dobré, čo najskôr ďalší záujem, aby vedeli pripraviť harmonogram.

Zástupkyňa primátora uložila úlohu pre OSKS – zistiť harmonogram využívania dolnej telocvične klubmi a ich záujem o využívanie telocviční pri ZŠ v období rekonštrukcie dolnej telocvične.

  1. Kríž povedal, že CVČ využíva bezodplatne dlhodobo priestory ich telocvične na krúžkovú činnosť. Pokiaľ má on vedomosť, tak v zime budú telocvičňu potrebovať volejbalisti, stolní tenisti, tenisti a futbalisti. Už teraz treba kluby upozorniť na to, že budú s priestormi počas rekonštrukcie problémy.
  2. Slašťanová povedala, že oni nemajú až tak veľa časového priestoru v rozpise využívania ich telocvične. Ďalej upozornila na to, že priestory ich telocvične nie sú dostatočné, aby sa u nich mohol hrať florbal.
  3. Sekaj povedal, že pre stolnotenisový klub by bola výhodnejčšia telocvičňa ZŠA, nakoľko oni hrávajú aj cez víkendy a keďže ZŠK má kódovanie, musel by zakaždým prísť zodpovedný zamestnanec a školu otvoriť a aj zatvoriť.

Zástupkyňa primátora povedala, že základom pre dohody s klubmi a medzi nimi navzájom bude stanovenia termínu začiatku opravy.

K bodu č. 5 – Zástupkyňa primátora informovala, že 24. 06. 2016 by chcel mestský úrad zorganizovať v čase medzi 09.00 – 14.00 hod „Deň otvorených dverí“, na ktorom by sme radi privítali aj žiakov našich škôl.

P. Slašťanová povedala, že oni majú v tomto termíne branný deň, pričom majú pozvaných hasičov zo Žiaru nad Hronom a potom v Zechenterovej záhrade bude mať p. Petráš ukážky zlaňovania. Zároveň však prejavila záujem o návštevu úradu. P. Kríž povedal, že aj v jeho škole je v tomto termíne branný deň.

Zástupkyňa primátora povedala, že v takomto prípade je možné individuálne dohodnúť termín. Ďalej informovala, že 31. 05. 2016 bude v kine v rámci MDD pre deti prvého stupňa a škôlkárov divadelné predstavenie.

P. Slašťanová povedala, že program na koniec roka sa pomaly zahusťuje a informáciu o MDD zatiaľ nedostali. Vie o tom, že 30. 05. 2016 bude v mestskej knižnici čítať Robo Mikla rozprávky, p. Galis, že pripravuje tvorivé dielne v kine.

Zástupkyňa primátora uložila úlohu 25. 05. 2016 spracovať pre ZŠ informáciu o tom, aké akcie mesto do konca školského roka pre žiakov pripravuje, aby riaditelia mali prehľad a zaslať im ju.

K bodu č. 6 – P. Sekaj poďakoval prítomným za účasť.

ÚLOHY PRE OSKS:

  1. Zistiť harmonogram využívania dolnej telocvične klubmi a ich záujem o využívanie telocviční pri ZŠ v období rekonštrukcie dolnej telocvične.
  2. 05. 2016 spracovať pre ZŠ informáciu o tom, aké akcie mesto do konca školského roka pre žiakov pripravuje, aby riaditelia mali prehľad a zaslať im ju.

Zapísala: Mgr. Gretschová

Mgr. Alexander Sekaj

predseda komisie

 

Mgr. Peter Weis

overovateľ zápisnice

 

Zdieľať tento príspevok.