Zápisnica č. 05/2010

Zápisnica č. 05/2010 z riadneho Mestského zastupiteľstva v Kremnici, ktoré sa konalo dňa 6. mája 2010 v radnej sieni Mestského domu v Kremnici

RNDr. Zuzana Balážová, primátorka mesta

Poslanci Mestského zastupiteľstva
PaedDr. Tibor Ferenčík, Mgr. Margita Fodorová, Mgr. Vladimír Gorbunov, Ing. Beata Kirková,   Ondrej Marianik, Mgr. Ján Vaško, Ing. Klára Popová, Michal Romanovský, Marián Vojtko

Neskorší príchod nahlásil

Ospravedlnený
Milan Miškóci, Ing. Ján Hero, Martin Varhaňovský

Mgr. Igor Kríž, prednosta Mestského úradu
Ing. Peter Roško, hlavný kontrolór

Prizvaní a hostia
Ing. Jaroslav Valent, vedúci, oddelenie technických služieb, Mestský úrad v Kremnici

Mgr. Hana Zlatošová, vedúca, oddelenie školstva, kultúry a športu, Mestský úrad v Kremnici

Ing. Mariana Donovalová, vedúca, oddelenie výstavby a životného prostredia, Mestský úrad v Kremnici

Ing. Eva Ihringová, vedúca, oddelenie ekonomické a podnikateľských aktivít, Mestský úrad v Kremnici

k bodu 1: Otvorenie

Rokovanie mimoriadneho Mestského zastupiteľstva v Kremnici (ďalej „MsZ) otvorila o 14,10 h RNDr. Zuzana Balážová, primátorka mesta Kremnica (ďalej „RNDr. Balážová“). Privítala prítomných poslancov MsZ, prednostu úradu, hlavného kontrolóra, vedúcich oddelení a občanov mesta Kremnica. Poďakovala všetkým za účasť na dnešnom mimoriadnom zastupiteľstve.
Konštatovala, že toto zasadnutie MsZ je 05. v tomto roku, 50. v tomto volebnom období. Podľa prezentačnej listiny konštatovala, že je prítomná nadpolovičná väčšina poslancov MsZ (10) a je teda schopné právoplatne sa uznášať.

k bodu 2: Schválenie programu, voľba mandátovej, návrhovej komisie a pracovného predsedníctva

Návrh programu:

1.    Otvorenie
2.    Schválenie programu, voľba mandátovej, návrhovej komisie
a pracovného predsedníctva
3.    Schválenie spolufinancovania projektu na nenávratný finančný príspevok Regionálny operačný program 3 Posilnenie kultúrneho potenciálu regiónov a infraštruktúra cestovného ruchu
4.    Vyjadrenie k rekonštrukcii hospodárskych pavilónov Materských škôl
5.    Rôzne
6.    Záver

RNDr. Zuzana Balážová – dala o programe hlasovať.

Poslanci MsZ súhlasili a svojim hlasovaním prijali nasledovný program.

RNDr. Zuzana Balážová konštatovala, že program zasadnutia bol schválený jednomyseľne.

PROGRAM

1.    Otvorenie
2.    Schválenie programu, voľba mandátovej, návrhovej komisie
a pracovného predsedníctva
3.    Schválenie spolufinancovania projektu na nenávratný finančný príspevok Regionálny operačný program 3 Posilnenie kultúrneho potenciálu regiónov a infraštruktúra cestovného ruchu
4.    Vyjadrenie k rekonštrukcii hospodárskych pavilónov Materských škôl
5.    Rôzne
6.    Záver

Mimoriadne zasadnutie MsZ sa riadilo takto schváleným programom.

RNDr. Zuzana Balážová navrhla, aby pracovné komisie a pracovné predsedníctvo pracovali v nasledovnom zložení a dala o návrhu hlasovať:

mandátová komisia –  Mgr. Vladimír Gorbunov, Viera Mišíková

RNDr. Zuzana Balážová konštatovala, že mandátová komisia bola jednomyseľne schválená.

návrhová komisia –  Mgr. Margita Fodorová, Marián Vojtko

RNDr. Zuzana Balážová konštatovala, že návrhová komisia bola jednomyseľne schválená.

Na tomto mimoriadnom zasadnutí MsZ pracovalo pracovné predsedníctvo v zložení:
RNDr. Zuzana Balážová, PaedDr. Tibor Ferenčík, Ing. Beata Kirková.

Za zapisovateľku zápisnice určila  Zuzanu Lanckovú, zamestnankyňu Mestského úradu v Kremnici a za overovateľov zápisnice určila
Ing. Kláru Popovú a Mgr. Jána Vaška.

k bodu 3: Schválenie spolufinancovania projektu na nenávratný finančný príspevok Regionálny operačný program 3 Posilnenie kultúrneho potenciálu regiónov

RNDr. Zuzana Balážová – na poslednom MsZ som vás informovala o tomto projekte. V tom čase sme ešte nevedeli, aká čiastka sa bude predpokladať na spolufinancovanie zo strany Mesta. Vo farebnej prílohe, ktorú ste dostali máte rozvrhnuté finančné prostriedky na to, na čo by sa mali v rámci tohto operačného programu použiť. Ide o pritnové médiá – plagáty, Bedeker, pohľadnicové skladačky, sprievodca okolím a podobne. Tá čiastka dohromady by predstavovala 36 820 Eur. Je tam napríklad aj DVD prezentácia a DVD-čko, ďalšia aktivita je webportál, čo by malo znamenať, že značná časť súčasnej stránky mesta, to je tá časť nazvaná „turista“, by sa celá prepracovala do modernejšej formy s novými databázami pre ubytovanie, podujatia, atrakcie atď.. Táto časť by stála 65 000 Eur. Tretia časť, aktivita nazvaná Podujatia – Stretnutia občanov, sem patria Gagy, Cechové hody a súčasť Bielej stopy v roku 2011 Majstrovská Európy v ďiaľkových behoch je v sume 42 000 Eur a ešte s ďalšími športovými aktivitami, ktoré nemám rozpísané je to čiastka 143 820 Eur . Spolu s nákladmi na verejné obstarávanie dohromady, je to 145 258 Eur, ktoré v prípade úspechu by sme mohli získať na podporu cestovného ruchu. Z tohto 5 % sme povinní financovať my. Toto je v prípade úspechu. V prípade neúspechu zaplatíme 1 000 Eur ako fixný poplatok spoločnosti EC Group Banská Bystrica za pomoc pri príprave tejto výzvy.

Mgr. Ján Vaško, poslanec – vieme kto je za tou firmou? Mená? Kto je tam šéf?

RNDr. Zuzana Balážová – pán Snopko. Pani Zlatošová s nimi už nejakú chvíľu spolupracuje a povedala, že je s nimi zatiaľ spokojná. Jedine tak ich poznám.

Mgr. Ján Vaško, poslanec – a vieme sa na tú firmu spýtať?

RNDr. Zuzana Balážová – tie výzvy vychádzajú jedna za druhou a pravda je taká, že oni sami sa ponúkli spolupracovať. Majú skúsenosti. To čo riskujeme, je tých 1 000 Eur, ak sa podarí, tak nemáme problém. Viem si ich pozrieť cez Obchodný register.
Fakt je ten, že buď poviem áno a zajtra s tým môžeme ísť do Bratislavy, alebo nie.
Je to neinvestičná aktivita, na ktorú by sme nemali doplatiť.

PaedDr. Tibor Ferenčík, poslanec – všetko sú to veci, že keď to nevyjde aj tak to budeme musieť zaplatiť z rozpočtu. Takže tá tisícka oproti tým 145 je nepomerná výhoda a ja si myslím, že by sme to mali skúsiť.

Marián Vojtko, poslanec – ja sa chcem spýtať, že tie sumy za ten webportál ste s niekým konzultovali? Lebo tá suma sa mi zdá dosť premrštená.

RNDr. Zuzana Balážová – mne sa to tiež zdalo veľa, ale sa mi snažili vysvetliť, že je tam napríklad vytvorenie virtuálnych 3D prezentácii mesta, čo uznávam, že nie sú lacné záležitosti.

Mgr. Hana Zlatošová, vedúca oddelenia školstva, kultúry a športu – ide o to, že je to spracovanie globálne, nie len pre Kremnicu ale v rámci regiónu. Ak si niekto napríklad dá vyhľadávať poľovnícke reštaurácie, tak mu nájde hneď aj Kremnicu. To je to, o čom sme hovorili a s čím sme mali doteraz problémy.

Marián Vojtko – verím tomu, že teda veci budú fajn. Len ja si myslím, že keď sa na to takto pozrú, tak toto bude práve tá suma, ktorá ich zarazí. Pretože táto suma je dosť vysoká za výrobu akéhokoľvek portálu. Zoberme si, že aj ministerstvá boli kritizované práve za sumy, ktoré dali na výrobu portálov. Viem o tom, že sa dá kvalitný portál urobiť aj za cenu rádovo nižšiu. Beriem to tak, že momentálne by nekvapkalo z nášho, ale aby sa nám nestalo, že na tomto nám to padne, celá tá snaha.

Mgr. Hana Zlatošová – práve v tomto nemáme odborníka a do toho sme hovorili najmenej. Im to robili firmy, ktoré sa práve takouto činnosťou zaoberajú. My sme vedeli porovnať napríklad tú časť, ktorá sa týka tlačovín cez naše rozpočty našich podujatí, tie sme načíslovali a konzultovali s nimi. Ale ten portál je tá vec, ktorú sme nevedeli takýmto spôsobom urobiť.

Marián Vojtko – ak by to prešlo a schválili tie náklady, tak za tú sumu by nám sem ten portál mal teleportovať turistov.

RNDr. Zuzana Balážová – viete, rezervačný systém na ubytovanie už nie je triviálna záležitosť, tak isto virtuálne prehliadky mesta, tie 3D modely mesta, to nie je lacná záležitosť, takže v prvom momente som sa tiež zarazila, ale potom, keď mi vysvetlili, čo to bude obsahovať, tak potom som povedala, že dobre.

Marián Vojtko – určite by som bol proti, keby sme za to hlasovali z nášho rozpočtu mesta. Viem, že sa to dá aj lacnejšie, viem zhruba o čom ten systém je.

Mgr . Hana Zlatošová – ja len ešte jednu informáciu, prečo je tá suma za ten portál taká vysoká, že ak si pozriete podmienky výzvy, tak tam je portál v porovnaní k aktivitám 1:1. A my máme aktivity aj s tlačovinami viac ako na portál, to znamená, že je to nastavené takým spôsobom, aby to spĺňalo podmienky tej výzvy. Takže vlastne to bola podmienka výzvy, ktorú musíme splniť.

poslanec Romanovský: 14,29 príchod

Ing. Beata Kirková – čo pre nás vlastne budú robiť?

Mgr. Hana Zlatošová – ja som s nimi v priebehu týchto týždňov intenzívne komunikovala. Vyselektovali nám, že čo všetko musí pripraviť Mesto a čo nám pripravia oni, aby sme z hľadiska výzvy mali všetko, čo musí byť. Oni pripravili podklady, ja som doplnila, zase som to spätne posielala na odsúhlasenie. Komunikovali sme e-mailom aj telefonicky. Dokonca večer sme si ešte posielali smsky, ak nám nebolo niečo jasné. Pán Snopko tu bol, moja spolupráca bola s nimi veľmi dobrá, teraz ide o to, akú budú mať úspešnosť.

Mgr. Vladimír Gorbunov – s radosťou počúvam, že sa takto podrobnejšie zaoberáme takouto problematikou a chcem sa spýtať, či tá výška nenávratného finančného príspevku je určená fixne. V prípade, že budeme úspešní a to dostaneme, aký zisk bude mať tá firma.

RNDr. Zuzana Balážová – je fixný poplatok, okrem toho potom je ďalej  v tej zmluve, že zarobia na službách verejného obstarávania, to už je ale z hodnoty toho projektu.

Mgr. Vladimír Gorbunov – aké percento, alebo teda konkrétna výška sumy je to?

RNDr. Zuzana Balážová – fixný poplatok 1 000 Eur, mandátna zmluva na zabezpečenie verejného obstarávania tam je fixná čiastka 2 000 Eur, a potom, to sa len domnievam, nájdu tvorcu webstránky a ako sa dohodnú s tým tvorcom webstránky, to ja už neviem. Priamo, čo sa týka mesta, tak vlastne my vieme, že im dáme 1000 Eur a potom tých 2 000 Eur, v prípade úspešnosti.

Marián Vojtko – spolupracujú pri verejnom obstarávaní a tým je už dosť povedané.

Mgr. Hana Zlatošová – áno, ale čo sa takých vecí týka, ako je zabezpečenie zmlúv napríklad na Gagy, tak do toho nám oni hovoriť nebudú.

RNDr. Zuzana Balážová – takto to proste všade funguje

Mgr. Vladimír Gorbunov – ja som rád, že sa o takomto niečom takto prvý krát verejne hovorí. Ďakujem.

RNDr. Zuzana Balážová – rozdiel je v tom, že toto je možno pre vás zrozumiteľnejšie, takýto projekt, ako projekt na opravu školy, kde je to maximálne technická záležitosť.

Mgr. Ján Vaško – ja sa chcem opýtať pani Zlatošovej. Ty si sama riešila tieto veci? Alebo sa to konzultovalo aj s niekým tu na úrade?

RNDr. Zuzana Balážová – ja odpoviem, ak môžem. Marketing riešila pani Ing. Tileschová, ktorá má obvykle takéto veci na starosti, a v budúcnosti bude mať na starosti  pán Jurtinus webportál a ostatné, čo sa týka aktivít a podujatí, to riešila pani Mgr. Zlatošová. Ale celé to mala pod palcom pani Zlatošová.

Mgr. Ján Vaško – takže sa to tu konzultovalo.

RNDr. Zuzana Balážová – ak už nie sú žiadne otázky, prosím prečítať návrh na uznesenie.

Uznesenie číslo 90/1005

vo veci žiadosti o nenávratný finančný príspevok Regionálny operačný
program 3 Posilnenie kultúrneho potenciálu regiónov a infraštruktúra
cestovného ruchu

M e s t s k é  z a s t u p i t e ľ s t v o    A/ poveruje
firmu EC Group s.r.o., Bakossova 44, 974 01  Banská Bystrica vypracovaním a predložením žiadosti o nenávratný finančný príspevok Regionálny operačný program 3 Posilnenie kultúrneho potenciálu regiónov a infraštruktúra cestovného ruchu, 3.2 Podpora a rozvoj infraštruktúry cestovného ruchu – 3.2b neinvestičné aktivity v cestovnom ruchu, ROP-3.2b-2010/01 za Mesto Kremnica

B/ súhlasí
s realizáciou projektových aktivít podľa návrhu mesta Kremnica.

C/ schvaľuje
výšku kofinancovania projektu v sume 5 % celkových nákladov projektu čo predstavuje 7.262,91 €.

9    9    0    0

RNDr. Zuzana Balážová konštatovala, že uznesenie bolo jednomyseľne schválené.

k bodu 4: Vyjadrenie k rekonštrukcii hospodárskych pavilónov MŠ

RNDr. Zuzana Balážová – keby to nebolo bývalo muselo byť kvôli tomu Regionálnemu operačnému programu, tak ja by som sa bola spoľahla len na vyjadrenie komisie výstavby a komisie ekonomickej, kde vlastne tieto dve komisie a poslanci majú názor ten, že treba doriešiť rekonštrukciu škôlok. Ide o to, že na dolnej škôlke už vykonali práce, ktoré bolo treba spraviť a je potrebné veľmi rýchlo dať pokyn tej firme, aby začali hneď robiť na tom hospodárskom pavilóne, aby sa nemuseli sťahovať hore – dole s lešením atď. Takže sme pripravili materiál v ktorom je čo sa týka dolnej materskej škôlky všetko vymenované, viac krát sme sa už o tom bavili, tá horná tam je tiež ten hospodársky pavilón. Bola by som rada, keby sme to predsa len mali z vašej strany odobrené a to sú tie realizácie stavebných prác nad rámec projektu. Postupne ako sa budú doplňovať tie práce, ktoré bude ešte treba, tak by sme vás informovali, či sa to môže ďalej doschváliť. Zrealizovali sa drevotrieskové priečky medzi triedami, vykurovacie telesá na prízemí pod terasou a tiež výmena okien na hospodárskom pavilóne. To bolo zatiaľ za 5 645 Eur. Ďalej tam boli opravy vonkajších fasád. Predbežne sme sa dohodli, že  hospodárske pavilóny sa urobia „dolná“ bez zateplenia a „horná“ so zateplením. Ale k tomu máme zatiaľ len predbežné ponuky od dodávateľov. V materiáloch z minulého zastupiteľstva to máte. Pre mňa je teraz dôležité to, že čo sa týka dolnej škôlky, aby som mohla dať pokyn pre dodávateľa, aby robil tieto práce. Takže to uznesenie je v takejto podobe.

Mgr. Margita Fodorová, poslankyňa – na tieto dodatočné práce sa bude brať úver? Nebolo by dobré urobiť aj hornú škôlku, lebo aj to bude nad rámec tých prác.

Ing. Mariana Donovalová, vedúca oddelenia výstavby – teraz ide len o ten pokyn, aby pokračovali v prácach. Len, aby sme im vedeli povedať, že môžu ďalej robiť.

RNDr. Zuzana Balážová – ten úver, ktorý sme schválili bol len preklenovací úver, do vtedy, kým prídu peniaze z ministerstva. Toto už bude nad rámec a požiadame o riadny investičný úver, ktorý budeme splácať.

Ing. Peter Roško, hlavný kontrolór – ja by som ešte doplnil, že na začiatok zoberieme kontokorentný úver.

RNDr. Zuzana Balážová – obvykle potrebujeme dvojaké financovanie na preklenutie nejakých dvoch mesiacov, kým sa nám vrátia peniaze z ministerstva a potom to, čo je už navyše, čo nám nikto nevráti, čo budú naše peniaze, a ktoré budeme musieť splácať.

Michal Romanovský, poslanec – teraz sa chcem spýtať, či tieto práce nad rámec sú už definitívne?

RNDr. Zuzana Balážová – nie, nie sú, práve o to ide, že u týchto opráv sa v priebehu prác príde na to, čo ešte bude treba. To sú veci, ktoré v projekte neboli, lebo bol vrchovato naplnený ale sú to práce, ktoré ešte treba spraviť a kým tu tí stavbári sú, tak by sme to chceli využiť.

Mgr. Vladimír Gorbunov – ja to rozumiem tak, že horná škôlka je otvorená.

RNDr. Zuzana Balážová – prosím o prečítanie návrhu na uznesenie.

Uznesenie číslo 91/1005

vo veci schválenia realizácie stavebných prác nad rámec projektu „Obnova materskej školy v Kremnici“, ktorý bol  podporený z európskych fondov.

M e s t s k é  z a s t u p i t e ľ s t v o    A/ schvaľuje
realizáciu stavebných prác nad rámec projektu „Obnova materskej školy v Kremnici“, ktorý bol  podporený z európskych fondov.

9    9    0    0

RNDr. Zuzana Balážová konštatovala, že uznesenie bolo jednomyseľne schválené.

k bodu 5: Rôzne

RNDr. Zuzana Balážová – ja toto využijem na to, aby som vám ešte predložila tretí projekt, na ktorý môžeme získať peniaze z európskych fondov. Je to projekt verejného osvetlenia. Vyšla výzva na rekonštrukciu verejného osvetlenia mesta. V materiáloch máte podrobnejšie informácie. Najmenej prvé tri položky na vypracovanie štúdie, projektu a proces verejného obstarávanie musíme zaplatiť už tento rok. Realizácia by bola možná budúci rok, prípadne až ten nasledujúci. Ale 11 700 Eur by sme museli už zrejme zaplatiť tento rok. Ja som poprosila, aby sa vyjadril pán Čuvara a
Ing. Valent, aby ste vedeli, v akom stave to verejné osvetlenie je.

Ing. Jaroslav Valent, vedúci oddelenia technických služieb – niečo už viete, ale taká hlavná vec je, že elektrizačná sieť na ktorú sme napojení , ďalej naše nosiče a vedenia, ktoré dopĺňajú túto sieť potrebujú rozsiahlu rekonštrukciu. Ak všetko dobre pôjde, bolo by to týmto projektom vyriešené. Ďalšia časť siete je tá, ktorá ide okolo komunikácie I/65. Na túto sieť nemalo mesto priamy dosah, keď sa to tvorilo. Iste ste si všimli, že tam veľa svetiel nesvieti a to preto, že žilné prepojenie je poškodené. Prakticky ak by to všetko vypadlo, zostalo by množstvo priechodov neosvetlených. Aj zo zákona nám vyplývajú isté povinnosti takéto hlavné prieťahy osvetľovať. Najhoršie je, že sú porušené káblové vedenia a tak isto sú narušené aj tie nosiče, ktoré sú tam a bolo by potrebné vymeniť aj tie spojenia medzi svietidlami.

Mgr. Ján Vaško – v podstate je to každému jasné a nie je o čom diskutovať. Ide o to, či to po ekonomickej stránke zvládneme.

PaedDr. Tibor Ferenčík – mňa by zaujímalo, ako je rozdelená tá čiastka na rekonštrukciu osvetlenia ,alebo či sa môže prelínať tá čiastka z rekonštrukcie námestia či sa nedá použiť.

RNDr. Zuzana Balážová – to sú dva rôzne projekty.

PaedDr. Tibor Ferenčík – vy ste komunikovali už s nejakou firmou. Hovorili ste, že mali nejakú víziu osvetlenia námestia, morového stĺpu.

RNDr. Zuzana Balážová – v rámci rekonštrukcie námestia sa bude nasvecovať morový stĺp aj radnica a Mincovňa. Takže toto máme z rekonštrukcie námestia vybavené. Teraz potrebujeme riešiť problém hlavnej trasy popri hlavnej ceste a verejné osvetlenie v meste mimo námestia.

Ing. Mariana Donovalová – tento operačný program ani nepripúšťa také osvetlenie – slávnostné, len verejné osvetlenie.

RNDr. Zuzana Balážová – keby sme sa do toho projektu pustili, musí mesto tohto roku zaplatiť 11 700 Eur. Ale  celkom je to 32 400 Eur, ktoré musí mesto dofinancovať. My sme už s pán Roškom nad týmto špekulovali, a v rozpočte na vyvesenie, ako viete, ten vyzeral ako nedostatkový, ale preto bol taký, že sme tam dali už všetky náklady, aby sme videli, čo nás asi čaká v budúcnosti. Na druhej strane, je zrejmé, že už sa to všetko tento rok nebude platiť. Ale tých 11 700 Eur sa tento rok bude musieť uhradiť. Celú tú čiastka 32 400 Eur si myslím, že v najbližších rokoch nedokážeme  pravdepodobne zabezpečiť bez úveru. Otázka je, či ísť do ďalších projektov, ktoré ale znamenajú zobrať ďalšie úvery.

Viera Mišíková – pokiaľ mám vedomosti, sú firmy, ktoré to robia vo vlastnej réžii. Urobia návrh na projekt, s tým, že ide o budúceho dodávateľa.

RNDr. Zuzana Balážová – ale my sme samospráva a musíme ísť podľa zákona o verejnom obstarávaní. My to takto nemôžeme urobiť.

Ing. Mariana Donovalová – my si dopredu nemôžeme určiť dodávateľa na toto, lebo nám to zákon nedovoľuje.

Marián Vojtko – ja si pamätám, že sa aká taká rekonštrukcia robila na tých svietidlách,  a ja keď som si to prečítal, že by to mesto zaťažilo ďalšími úvermi, nie som presvedčený o tom, že je to také nutné. Myslím, že teraz to je možno zbytočné.

Ing. Jozef Valent – taký predpoklad si myslím, že tie finančné prostriedky by boli použité jednou tretinou na vedenia v meste a ostatok na ten zvyšok vedení pri ceste.

RNDr. Zuzana Balážová – bez projektu sa nepohneme. Tak môžeme dať spraviť projekt, lebo bez toho sa neurobí nič.

Ing. Mariana Donovalová – musíme sa rozhodnúť hneď, či chceme do toho ísť. Musíme to vypracovať zároveň s tým projektom  a tiež musíme urobiť všetky potrebné kroky, ktoré sú potrebné k tej žiadosti.

Michal Romanovský –  je to možnosť  získania finančných prostriedkov. My či minieme 11 700 Eur, alebo viacej, tak nám to nezaručuje, že sa dostaneme k tým financiám. Je to len podanie projektu a žiadosti? Len či si môžeme dovoliť takto zahazardovať.

Ing. Mariana Donovalová – to nie je hazardovanie, ten projekt, tak či tak budeme v najbližšej dobe potrebovať, lebo podľa toho, čo hovorili z technických služieb, že to vedenie je v zlom stave, je tam hliníkové vedenie, ktoré raz sa pokazí a už sa nedá spojiť. Tento projekt je špecifický tým, že poskytnutie financií sa netýka tých položiek, ktoré máte v materiáloch vypísané dole. Tie musia byť hradené z vlastných zdrojov.

Michal Romanovský – môže si mesto dovoliť investovať 12 000 Euro?

RNDr. Zuzana  Balážová – toto dokážeme, keď si predstavím, že ten projekt tu zostane a aj v minulosti sme pracovali s takýmito projektmi. To vedenie možno vydrží 5 rokov. Pán Čuvara povedzte Vy.

Ján Čuvara , zamestnanec oddelenia technických služieb – ani 5 rokov

Michal Romanovský – ja sa len pýtam, či to zvládneme, keď už teraz pracujeme so schodkom v rozpočte.

RNDr. Zuzana Balážová – rozpočet je vždy na rok, ale projekty idú vždy z roka do roka, to sa odvíja od toho, ako tie projekty prebiehajú v čase. Pravdepodobne s niektorými projektmi ani nezačneme tento rok. To znamená, že my nebudeme potrebovať všetky tie peniaze v tomto roku, ktoré nám vytvárajú ten schodok v tom rozpočte. Pri hlasovaní na budúcom zastupiteľstve, už bude rozpočet o tieto položky upravený.

Mgr. Ján Vaško – keď to ekonómovia odsúhlasia, že to zvládneme, môžeme o tom hlasovať

RNDr. Zuzana Balážová – ja si myslím, že ešte stále môžeme zobrať toľko úverov, ako asi máme. Takže my nie sme z pohľadu finančného zdravia mesta zaúverovaní.

Michal Romanovský – tak potom je to o vôli alebo nevôli a dajme hlasovať

Mgr. Vladimír Gorbunov – tie peniaze sa nejakým spôsobom nestratia, ale je len problém, aby sme s tým vládali žiť. Ten projekt sa nestratí. Ak ekonómovia včetne Vás hovoria, že sme pripravení to zvládnuť, prikláňam sa k tomu.

RNDr. Zuzana Balážová – ja potrebujem túto Vašu podporu, aby sme vedeli, či sa môžeme do tohto pustiť, alebo nie. Poprosím prečítať návrh na uznesenie.

Uznesenie číslo 92/1005

vo veci informácie o možnosti získania finančných prostriedkov na rekonštrukciu verejného osvetlenia

M e s t s k é  z a s t u p i t e ľ s t v o    A/ berie na vedomie
Informáciu o možnosti získania finančných prostriedkov na rekonštrukciu verejného osvetlenia.

B/ súhlasí
s vypracovaním a podaním žiadosti o NFP „Rekonštrukcia a modernizácia verejného osvetlenia v Kremnici

9    9    0    0

RNDr. Zuzana Balážová konštatovala, že uznesenie bolo jednomyseľne schválené.

k bodu 6: Záver

RNDr. Balážová o 15,17 h, ukončila 05.  mimoriadne zasadnutie MsZ v tomto roku, 50. v tomto volebnom období. Zvukový záznam z rokovania MsZ tvorí prílohu tejto zápisnice.

RNDr. Zuzana Balážová                    Mgr. Igor Kríž
primátorka mesta                        prednosta úradu

Ing. Klára Popová                                Mgr. Ján Vaško
1.    overovateľ                                  2. overovateľ

Zapísala: Zuzana Lancková

Zdieľať tento príspevok.