Vážení spoluobčania, uplynul skoro rok ako vo februárovom čísle KN 2011 bola uvedená informácia o potrebe rekonštrukcii mostného objektu pri autobusovom nástupišti. Vzhľadom k potrebe informovať našich občanov uvediem nasledujúce skutočnosti.
Stavebný stav mosta bol určený poslednou hlavnou prehliadkou mosta v roku 2010 na VI. -veľmi zlý, pričom najviac poškodená je vtoková časť klenby. Mimoriadnou prehliadkou mosta dňa 20.1.2011 zostáva na mostnom objekte stavebno-technický stav VI.- veľmi zlý, zdôrazňuje sa až havarijný stav VII. vtokovej časti klenby v priestore pod chodníkom a krajom vozovky, kde došlo k vzniku nových kavern v kamennej klembe. Na základe záverov z mimoriadnej prehliadky mosta sa vozovka zúžila prenosným dopravným značením na jeden jazdný pruh šírky 5,5 m s vedením striedavo v oboch smeroch.
Stav mosta monitoruje týždenne správca cesty II/578, aby nedošlo k ohrozeniu verejnej prevádzky. Navyše sa previedlo provizórne podopretie klenby oceľovými nosníkmi v celkových nákladoch 5 407,84 EUR. Navrhnuté dočasné zaistenie klenby je súčasťou celkovej rekonštrukcie mostu a jeho cena bude odčítaná z celkových nákladov.
Čo je však najpodstatnejšie, je otázka, kedy sa začne s rekonštrukciou? Vlastník ciest II. a III. triedy- BBSK nenašiel v roku 2011 potrebné finančné prostriedky /635 297 EUR s DPH/. V oddieli „Realizácia stavieb mostov“ je táto stavba v poradí dôležitosti na druhom mieste po moste vo Zvolene pri Hypernove, kde mesto Zvolen takisto čaká na doriešenie jeho financovania. Podľa informácie z BBSK ide samosprávny kraj brať na kapitolu doprava a cesty úver, kde je zahrnutá potrebná aj naša čiastka.
Vážení spoluobčania, pevne dúfam že v roku 2012 sa započne rekonštrukcia uvedeného mosta. Chcem však ešte upozorniť na niektoré podstatné veci ,ktoré by naši občania mali vedieť. Rekonštrukcia mostného objektu a priľahlého úseku cesty II/578 bude realizovaná za úplného vylúčenia dopravy. Počas stavebných prác ostáva autobusová stanica v plnej prevádzke, pričom sa počíta s minimálnou úpravou organizácie dopravy spojov SAD. Musíme si uvedomiť, že doprava bude presmerovaná na miestnu komunikáciu na ulici Matunákovej, ktorá nie je technicky uspôsobená na nákladnú dopravu a následne ju bude potrebné opraviť /náklad ako vyvolaná investícia BBSK – 45 960 EUR/.
Veľmi podstatná vec pre mesto Kremnica je aj to, že musí nájsť vo svojom tohtoročnom rozpočte finančnú čiastku /94 150 EUR s DPH/ na spolufinancovanie stavby! Jedná sa o časť autobusovej stanice, nástupný ostrovček a dotknuté priľahlé chodníky pre peších a obnovu obchádzkovej trasy, ktoré sú vo vlastníctve mesta Kremnica. Preto si musí vedenie mesta spolu s poslancami MsZ jednoznačne zadefinovať priority s ktorými budeme v tomto roku pracovať. Tak isto som presvedčený, že aj naši občania budú trpezliví a tolerantní.
Ing. Milan Žabka, poslanec MsZ a člen komisie dopravy pri BBSK
Zdieľať tento príspevok.