Prítomní: Podľa prezenčnej listiny
Program:
1. Otvorenie
2. Žiadosti
3. Rôzne
4. Záver
1. Prítomných privítal a rokovanie viedol predseda komisie p. Martin Varhaňovský.
2. Ing. Peter Hyža prezentoval žiadosť firmy Skalka arena o prenájom pozemkov mesta Kremnica s cieľom vybudovania parkovacích plôch. Prezentoval zámer vybudovania parkovacích plôch, ktorých potreba sa ukázala počas zimnej sezóny. Otázku parkovania na Skalke je potrebné vyriešiť. Okrem budovania nových miest je tu aj možnosť kyvadlovej dopravy, ktorá by odľahčila dopravu na Skalku, dnešný lyžiar je ale pohodlný a súčasťou komfortu je prísť autom čo najbližšie k zjazdovke. Pôvodne bola žiadosť na väčšie územie, ekonomická komisia a majetku mesta ohraničila priestor, ktorý pripadá do úvahy podľa priloženého nákresu. Jedná sa o plochu 1 ha, kde by vzniklo 250 parkovacích miest pre osobné autá a 10 autobusov, je to o 170 parkovacích miest viac ako je v súčasnosti – vstup je plánovaný odspodu, kde je v súčasnosti zákaz vjazdu, cesta k Relax centru by bola obojsmerná. Ochranný pás lesa zprava aj zvrchu bude zachovaný. Spracovaný návrh počíta s asfaltovým povrchom, ale osobný názor Ing. Hyžu je, že je možné, aby to bolo riešené ako odstavná – zhutnená plocha. Konečné rozhodnutie je samozrejme na kompetentných. Centralizovanie parkovania zjednoduší údržbu, pretože roztrúsené parkovacie miesta komplikujú starostlivosť o ne. V navrhovanom priestore môže byť problém s prevýšením, ale je to malá plocha na vytvorenie terás, ale to je opäť parketa pre ľudí, ktorí sú v tomto odborníci. Doriešiť bude potrebné chatu, ktorá je majetkom Okresnej správy ciest, ktorá už 4 roky neslúži svojmu účelu. Tomu sa investor bude venovať po odsúhlasení žiadosti.
Do diskusie vstúpil p. Petráš s otázkou, či by na parkovanie nemohli byť využité plochy existujúcich ihrísk, ktoré sú súčasťou Relax centra. V lete sú využívané minimálne, v zime by mohli slúžiť ako odstavné plochy, ponúkol sa, že to vie zistiť aj na SACR, či je možná takáto zmena projektu. Ing. Hyža reagoval, že nesúhlasí, ihriská zapadajú do zámeru Skalky, ktorý je podstatne širší, ale v tomto časovom horizonte – aj v dôsledku krízy – nedokončený. Do budúcna ale majú priľahlé ihriská zmysel. Zároveň sa vyjadril, že nie je presvedčený o tom, že sú tieto plochy prispôsobené na parkovanie a mohli by sa znehodnotiť.
Mgr. Neuschl reagoval, že priestor okolo ihrísk smerom k bežeckému štadiónu je plánovaný ako priestor na športovo-technické zázemie ako pre pretekárov, tak aj pre rekreačných lyžiarov.
Komisia rozvoja obchodu, cestovného ruchu a podnikateľských aktivít
a) berie na vedomie zámer vybudovania centrálneho parkoviska na Skalke podľa žiadosti spoločnosti Skalka aréna, s.r.o. o prenájom pozemkov.
b) súhlasí so zámerom vybudovať parkoviská na Skalke, (zdržal sa p. Petráš)
c) určenie pozemkov, na ktorých sa bude tento zámer realizovať, ako aj formy a spôsoby realizácie odovzdáva do kompetencie odborníkov v tejto oblasti
3. P. Ivanič prezentoval plán dobudovania Skalky s ohľadom na biatlonové možnosti. Nie je to novinka, takýto zámer existuje už dlhšie. Sám ho považuje za veľmi pozitívny a prínosný pre Skalku a jednoznačne vyjadril podporné stanovisko TJ Biela stopa ako aj Slovenskej lyžiarskej asociácie a Biatlonového zväzu. Aj práve z tohto dôvodu dobudovania štadióna vidí potrebu riešiť parkovanie na Skalke a podporuje zámer vybudovania parkovacích miest. Realizácia takéhoto zámeru vytvorí technické zázemie pre profesionálnych aj rekreačných lyžiarov, zlepší sa letné využitie dobudovaním in-line dráh. Zámer je odsúhlasený politicky, ďalšie kroky sú závislé od dohody piatich zúčastnených strán, z ktorých každá má právo veta a preto v úvodných rokovaniach musí byť jasné, čo je pre ktorú stranu neprípustné. Autorom projektu je renomovaný architekt, autor biatlonových štadiónov vo svete. P.Ivanič zdôraznil, že mesto by realizácia nič nestála, jednalo by sa len o projektovú dokumentáciu, zvyšné prostriedky sú prostriedky klubov. V záujme rozvoja by sme túto možnosť nemali premrhať.
Ing. Zuzana Tileschová, sekretárka
Zdieľať tento príspevok.