Zápis zo zasadnutie Komisie cestovného ruchu, podnikateľských aktivít a bezpečnosti zo dňa 11.9. 2012

Prítomní: Podľa prezenčnej listiny
Program:
1. Otvorenie
2. Žiadosti
3. Skalka RELAX CENTRUM
4. Úprava lyžiarskych tratí

1. Prítomných privítal a rokovaním bol poverený až do vymenovania nového predsedu člen komisie p. Ivan Petráš . Ospravedlnil neúčasť Ing. Kormaňáka, ktorý je na dovolenke. Vysvetlil situáciu ohľadne navrhovaného členstva v komisii p. Soni Schmidtovej a rovnako navrhovanej funkcie predsedu p. Petráša, že pokiaľ nie sú odsúhlasení mestským zastupiteľstvom, nemajú mandát tieto funkcie vykonávať, preto sa p. Schmidtová zúčastnila tejto komisie ako hosť. Pred rokovaním mestského zastupiteľstva bol tento bod návrhu o hlasovaní na funkciu predsedu komisie CR a doplnenie člena komisie CR na mestskej rade stiahnutý, na návrh poslanca p.Boldiša. V komisii CR prejavil záujem pracovať p.Boldiš

2. Členovia komisie sa vyjadrili k žiadostiam z Msú:
– Ohľadne žiadosti o povolenie hudobnej produkcie na paintbalovom ihrisku – komisia konštatovala, že o akcii nemá dostatok informácií, rovnako ako nemá informácie, kto plochu využíva a ako často, so žiadosťou s ú h l a s í. P. Petráš pripomenul, že v budúcnosti sa s plochou uvažuje ako s volejbalovým ihriskom.
– Farský úrad predložil návrh preskleného chodníka na námestí, ktorý sprístupní časť podzemia kostola sv. Františka. Komisia myšlienku považuje za vhodnú a dobrú, je však potrebné doriešiť ju z pohľadu bezpečnosti chodcov.
– Vyjadrenie komisie k štatútu kremnických novín – Komisia CR vychádza z faktu, že do štatútu už boli zapracované pripomienky kultúrnej komisie a preto tento štatút berie na vedomie, pričom sa spolieha na odbornosť členov kultúrnej komisie.

3. V tomto bode sa poslanci venovali nedostatkom v Relax centre, ktoré sa dajú viac alebo menej rýchlo odstrániť. P. Petráš zhrnul aktivity, ktoré sa už začali realizovať po tom, čo poslanci mestského zastupiteľstva na to schválili prostriedky z rozpočtu mesta. Ide o opravu dverí na sklade záhradnej techniky. Jedná sa nielen o opravu, ale aj o možnosť využiť tento zrekonštruovaný priestor na komerčné účely – požičovňu zimných aj letných športových potrieb. Ďalším problémom, ktorý začali riešiť technické služby mesta je osvetlenie jednak okolo Relax centra ale aj osvetlenie cesty od hotela Minciar k parkovisku na Skalke. Členovia komisie mali aj ďalšie nápady na možnosti osvetlenia – napr. halogénové svietenie na stĺpoch na parkovisku, navrhovali pohybové senzory na existujúcom osvetlení. V riešení je tiež zásobovanie palivom. Pôvodne bolo kúrenie projektované na štiepku, neskôr sa prešlo na pelety a v súčasnosti sa rieši príprava na zásobovanie peletami z cisterny, čo uľahčí prácu ľudí a umožní predzásobenie na zimu. P. Petráš spomenul ešte množstvo problémov, ktoré existujú a zaradil ich do troch kategórií podľa časového a finančného nároku na ich odstránenie.
Členovia komisie navrhli, že je potrebné pripraviť propagačné materiály – leták Relax centra, leták ku tratiam na zimu, p. Ivanič ponúkol dvojstranu v celoročnom propagačnom materiály Bielej stopy.
Mgr. Neuschl navrhol zmeniť otváracie hodiny od Vianoc do Veľkej noci od 9,00 hod. Ing. Tileschová informovala o pripravovanej zmene organizačnej štruktúry, kedy by Relax centrum malo fungovať ako príspevková organizácia. Zároveň sa počíta s pozíciou prevádzkara Relax centra – padol už aj konkrétny návrh – p. Brűnn.

4. K rokujúcim sa pridali p. Schmidt a Halíř aby spoločne diskutovali o úprave bežeckých tratí. Názory členov neboli jednotné. Kým p. Ivanič zastáva názor o zachovaní formy z vlaňajška, kedy to fungovalo, p. Petráš chce prehľadnejší a spravodlivejší spôsob na nadchádzajúcu zimnú sezónu 2012/2013. Navrhuje aby firma Coimex dostala parkovisko na Skalke do plateného prenájmu za štandardných zmluvných podmienok a mesto Kremnica bude objednávať úpravu tratí prednostne u spoločnosti Coimex za vopred dohodnuté ceny malého aj veľkého stroja na úpravu tratí (1motohodina/….Euro). Práva, povinnosti a podmienky úpravy tratí bude vymedzovať uzavretá zmluva medzi mestom Kremnica a spoločnosťou Coimex. Odsúhlasené fakturované sumy za vykonané práce na úprave tratí a za nájom parkoviska bude možné vzájomne započítavať. V prípade že suma za úpravu tratí bude prevyšovať výšku dohodnutého nájomného bude uhradená z rozpočtu mesta na úpravu lyžiarskych bežeckých tratí v Kremnických vrchoch. Mesto Kremnica sa bude podieľať len na úhrade za vykonané práce pri úprave tratí. Koordináciu, dozor a predsezónnu prípravu tratí budú na základe VZN a zmluvnej dohode o tratiach naďalej zabezpečovať Biela stopa Kremnica a MKL Kremnica. Úprava tratí bude prebiehať na základe takejto dohody na všetkých schválených tratiach (okruhoch BS), vrátane in-line dráhy, štandardných bežeckých okruhov a štadióna R.Čillíka ktoré sú v správe MKL. Úprava všetkých ostatných plôch ktoré je potrebné udržiavať budú objednávané individuálne mestom Kremnica na základe objednávky (hlavne sa jedná o parkovisko pred Relaxom a prístupové cesty k vstupu do Relaxu). Úpravu tratí pre preteky ako Biela stopa Euroloppet, M-SR, Bezroukov memorial atď. si objedná organizátor pretekov na vlastné náklady. Ide o úpravu tratí pred a v priebehu konania pretekov. Fakturácia za úpravu tratí mestu Kremnica bude priebežne kontrolovaná a odsúhlasovaná určeným zástupcom mesta Kremnica.
V budúcnosti budem presadzovať vypracovanie nového modelu letnej aj zimnej úpravy tratí, kde budú finančne zainteresované všetky dotknuté zložky ako: mestá a obce, VÚC, štát, projekty EÚ, podnikatelia aj samotní bežkári atď.
Táto nejednotnosť názorov by sa mala vyriešiť na stretnutí, ktoré zorganizuje mesto Kremnica a na ktoré pozve všetkých relevantných hráčov.
Okrem zimnej úpravy je dôležitá aj letná úprava, ktorá funguje zodpovedne. Celé riešenie je zložitejší problém do budúcna, ktorý treba zvážiť a premyslieť. P. Petráš dáva za príklad Českú republiku, kde fungujú organizácie podobné našim príspevkovým organizáciám, ktoré majú v činnosti aj úpravu tratí. Financovanie je okrem vlastných zdrojov aj z projektov EÚ, financií z VÚC a štátneho rozpočtu. Samotné spoplatnenie tratí je potrebné riešiť aj s bystrickou stranou. Predpokladom je spoločné značenie, definovanie nástupných miest s rovnakými tabuľami v celých Kremnických vrchoch. P. Schmidt reagoval, že systém je taký, že značky má TJ Biela stopa k dispozícii, po napadnutí snehu a úprave tratí sa tieto osadia a po skončení sezóny sa odstránia.
Bolo by potrebné skoordinovať aktivity aj na západnom okruhu, je potrebné osloviť Krahule a určiť podiel Krahúl na úprave. P. Halíř spomenul, že v minulosti existoval koordinátor, ktorý mal k dispozícii 3 ratraky, balík peňazí z rozpočtu mesta a z toho sa vychádzalo. V súčasnosti je k dispozícii len jeden ratrak firmy Coimex, treba však zvážiť aj použitie veľkého stroja z Banskej Bystrice.
Prítomní otvorili aj otázku nových tratí, nových spojníc, je tu však potreba spolupráce s Mestskými lesmi, je potrebné si uvedomiť, že sú to navyše hodiny úpravy tratí.
Podrobnosti úpravy tratí budú prebraté na septembrovom stretnutí s majiteľom ratraku a zástupcami mesta Kremnica.

Ing. Zuzana Tileschová, sekretárka

Zdieľať tento príspevok.