Zápis zo zasadnutia Komisie cestovného ruchu, podnikateľských aktivít a bezpečnosti zo dňa 16.10. 2012

Prítomní: Podľa prezenčnej listiny
Program: Úprava lyžiarskych tratí

Prítomných privítal a rokovanie viedol predseda komisie Ivan Petráš. Konštatoval, že je to pokračovanie minulého stretnutia, neúčasť na ktorom týmto ospravedlnil. Prítomným predložil písomný materiál – návrh modelu úpravy tratí do budúcna s tým, že niektoré princípy sa dajú začať dodržiavať okamžite. Zdôraznil výhody ním navrhovaného modelu a vyzval Mgr. Kríža ako zástupcu vedenia mesta, aby na to zareagoval.
Mgr. Kríž skonštatoval, že na predošlom stretnutí sa prítomní zhodli na tom, že vlaňajší model úpravy tratí bol z pohľadu MKL, BS, turistov a vedenia mesta uspokojivý, bez výrazných negatívnych ohlasov. V súčasnej situácii si myslí, že tento model je do najbližšej zimy najvyhovujúcejší a pre mesto výhodný. Súhlasí s možnosťou účelovo viazať prostriedky v mestskom rozpočte, ktoré by boli od potenciálnych darcov a sponzorov. Pripomenul tiež úlohu z minulého zasadnutia o dohode medzi MKL a firmou Skalka Aréna o reklamnej spolupráci, ktorá by vyriešila úpravu in-line dráhy, štadióna a štandardných tratí MKL. Záverom teda konštatoval, že tento model do budúcna nezavrhuje, do najbližšej sezóny ale navrhuje súčasný model.
Ing. Kapšo reagoval, že MKL sa súčasný model nepáči z dôvodu, že in-line dráha (ktorá patrí mestu Kremnica) nie je zahrnutá v zmluve o úprave tratí a model, ktorý navrhuje p. Petráš považuje za prehľadný a logický a systémovo obsahuje úpravu všetkých tratí vrátane in-line dráhy. S firmou Skalka aréna sa z osobných dôvodov nestretli, ale situáciu chce riešiť.
Mgr. Neuschl považuje použitie tohto modelu v nadchádzajúcej sezóne za nereálne. Navrhuje začať s opatreniami a začať plniť „spoločný mešec“, ale v tejto chvíli sa naň nespoliehať. Navrhol okamžite rozdeliť si úlohy a začať ich plniť. Na to reagovala Mgr. Brunnová a navrhla už založiť účet a začať získavať dodatočné zdroje.
Ing. Hyža reagoval že nie je reálne problém upravovať trate podľa požiadaviek, ktoré odzneli problémom sú však peniaze. Zopakoval, že model za posledné tri roky fungoval, konštatoval, že 80 % návštevníkov bolo spokojných a boli spokojné aj zúčastnené zmluvné strany. Odmieta spájanie problematiky úpravy tratí s inými nedoriešenými zmluvami medzi mestom Kremnica a firmou Coimex. Táto zmluva nie je klasickou zmluvou, je to džentlmentská dohoda, výhodná pre obidve strany, kde pre firmu Coimex je hlavné, že má pre svojich klientov k dispozícii bezplatné parkovisko a mesto Kremnica je spokojné, že sú upravené lyžiarske trate. Súhlasí s doplnením in-line dráhy do zmluvy o úprave tratí s mestom Kremnica.
Následne sa Ing. Hyža a Ing. Kapšo dohodli na reklamnej spolupráci, t.j. určili si podmienky, za akých budú zo strany Coimexu upravené štandardné bežecké trate v rozsahu cca 50 motohodín ale bude to vecou dohody a jednania.
Diskusia prítomných sa ďalej uberala smerom, či je možné, aby boli trate upravené aj mimo zmluvných časov (v prípade že napríklad nasneží počas týždňa), či je možné upraviť trate ak odborný garant uzná, že je to potrebné. Ing. Hyža reagoval, že je to samozrejme možné, ale tieto výkony je potrebné mestom Kremnica objednať a na základe faktúry a odsúhlaseného výkonu zaplatiť.
V tejto súvislosti komisia apeluje na mestský úrad, aby určil osobu, ktorá bude kompetentná rozhodnúť a niesť ekonomickú zodpovednosť za vynaložené prostriedky na úpravu tratí.

Uznesenie:
Komisia cestovného ruchu, podnikateľských aktivít a bezpečnosti mesta o d p o r ú č a Mestskému zastupiteľstvu podpísať s firmou Skalka aréna zmluvu o úprave tratí a správe parkoviska v znení podľa minulej sezóny tak, že do nej doplní úpravu in-line dráhy. V zmluve bude ďalej doplnené, že úprava nad rámec dohody (úpravy tratí za parkovisko) sa uskutoční v spolupráci s koordinátorom a odborným garantom úpravy tratí pre sezónu 2012/2013, na základe objednávky za vopred dohodnutú cenu motohodiny, výlučne spoločnosťou Skalka aréna a určeným spôsobom fakturácie. Iné mechanizmy budú použité (objednané) len v prípade že spoločnosť Skalka Aréna nebude schopná úpravu tratí zrealizovať v dohodnutom čase a rozsahu.
Úlohy:
Zistiť najlepšiu formu pre zriadenie účtu, kde je možné dobrovoľne prispievať na úpravu tratí. Preverenie možnosti prispievania na úpravu tratí cez sms, možnosť predaja náramkov a oslovenie sponzorov a úradov pre poskytnutie príspevku na úpravu tratí.
Poverený úlohou: HK mesta Kremnica, ekonomické oddelenie MsÚ, komisia CR a ekonomická komisia mesta Kremnica.

Zodp. Ing. Tileschová, termín: do týždňa

Ing. Zuzana Tileschová, sekretárka

Zdieľať tento príspevok.