Swedish Education Group – SE group, s.r.o., Podháj 47, Banská Bystrica (nová adresa Ulica Pavla Križku 390/4, Kremnica), podala dňa 10.07.2013 žiadosť o vydanie stavebného povolenia na stavbu „Rekonštrukcia kotolne obytného domu“ na pozemku parc. č. C-KN 615/3 s pripojovacím plynovodom na pozemkoch parc. č. C-KN 615/4 a 615/5 v katastrálnom území Kremnica, v spojenom územnom konaní so stavebným konaním, ktorá spočíva v zmene užívania stavby „Internát“ č. 441 na Bystrickej ulici a to odpojením internátu školy od centrálneho vykurovacieho systému v meste Kremnica a zriadením vlastnej kotolne v objekte internátu.
Stavba pozostáva zo stavebných objektov SO 01 Plynofikácia obytného domu, SO 02 Kotolňa obytného domu a SO 03 Pripojovací plynovod. Uvedeným dňom bolo začaté územné konanie spojené so stavebným konaním.
Mesto Kremnica, ktoré je podľa zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a podľa § 117 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov (ďalej len „stavebný zákon“) príslušným stavebným úradom, preskúmalo žiadosť podľa § 37 a § 62 stavebného zákona, prerokovalo žiadosť s účastníkmi konania a dotknutými orgánmi postupom podľa § 36 a § 61 stavebného zákona a na základe tohto preskúmania a výsledkov konania stavebný úrad takto rozhodol:
Podľa ustanovenia § 37 ods. 4 a § 62 ods. 4 stavebného zákona v spojitosti s § 46 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní v znení neskorších predpisov (ďalej len „správny poriadok“) zamieta žiadosť o stavebné povolenie na stavbu „Rekonštrukcia kotolne obytného domu“ na pozemku parc. č. C-KN 615/3 s pripojovacím plynovodom na pozemkoch parc. č. C-KN 615/4 a 615/5 v katastrálnom území Kremnica, ktorá spočíva v zmene užívania stavby „Internát“ č. 441 na Bystrickej ulici a to odpojením internátu školy od centrálneho vykurovacieho systému v meste Kremnica a zriadením vlastnej kotolne v objekte internátu.
Odôvodnenie:
Dňa 10.07.2013 podala spoločnosť Swedish Education Group – SE group, s.r.o., Podháj 47, Banská Bystrica (nová adresa Ulica Pavla Križku 390/4, Kremnica), žiadosť o vydanie stavebného povolenia na stavbu „Rekonštrukcia kotolne obytného domu“ na pozemku parc. č. C-KN 615/3 s pripojovacím plynovodom na pozemkoch parc. č. C-KN 615/4 a 615/5 v katastrálnom území Kremnica, v spojenom územnom konaní so stavebným konaním, ktorá spočíva v zmene užívania stavby „Internát“ č. 441 na Bystrickej ulici a to odpojením internátu školy od centrálneho vykurovacieho systému v meste Kremnica a zriadením vlastnej kotolne v objekte internátu.
Stavba pozostáva zo stavebných objektov SO 01 Plynofikácia obytného domu, SO 02 Kotolňa obytného domu a SO 03 Pripojovací plynovod.
Vzhľadom na skutočnosť, že predložená žiadosť spolu s prílohami neposkytovala dostatočný podklad na posúdenie navrhovanej stavby a k žiadosti neboli doložené doklady podľa stavebného zákona a vyhlášky č. 453/2000 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia stavebného zákona, stavebný úrad rozhodnutím č. Výst.2013/01100 zo dňa 08.08.2013 vyzval stavebníka na doplnenie žiadosti v určenej lehote.
Po doplnení predložená žiadosť obsahovala:
– projektovú dokumentáciu pre účely stavebného konania v dvoch vyhotoveniach,
– výpis z listu vlastníctva č. 619 a čiastočný výpis z listu vlastníctva č. 1388,
– kópiu katastrálnej mapy,
– súhlas s výstavbou novej sústavy tepelného zariadenia od Banskobystrického samosprávneho kraja, Banská Bystrica č. 3148/2013/ODDSM-042 zo dňa 16.04.2013,
– plnomocenstvo zo dňa 23.08.2013 za účelom obhajoby, resp. zastupovaní vo všetkých právnych veciach týkajúcich sa spisu č. Výst.2013/01100 pre spoločnosť URBÁNI & Partners, s.r.o., Banská Bystrica,
– substitučné plnomocenstvo, ktorým splnomocniteľ splnomocňuje JUDr. Ing. Michala Ševčíka – advokáta na nahliadnutie do spisového materiálu mesta Kremnica č. Výst.2013/01100 zo dňa 27.08.2013,
– Zmluvu o nájme č. 178/2011/ODDSM zo dňa 04.05.2011 s dodatkom č. 1 zo dňa 04.11.2013 a dodatkom č. 2 zo dňa 08.10.2012,
– vyjadrenia a stanoviská dotknutých orgánov a správcov inžinierskych sietí:
• Obvodného úradu životného prostredia v Banskej Štiavnici, orgánu štátnej správy v odpadovom hospodárstve č. C/2013/01066/ZH/CIS zo dňa 19.06.2013 a č. C/2013/01416/ZH/CIS zo dňa 28.08.2013,
• Obvodného úradu životného prostredia v Banskej Štiavnici, orgánu štátnej vodnej správy č. C/2013/01070/ZH-BEZ zo dňa 18.06.2013,
• Obvodného úradu životného prostredia v Banskej Štiavnici, orgánu štátnej správy ochrany ovzdušia č. C/2013/01067/ZH/CIS zo dňa 19.06.2013,
• Obvodného úradu životného prostredia v Banskej Štiavnici, orgánu štátnej správy pre tvorbu a ochranu životného prostredia č. C/2013/01071-02/ZH-NOH zo dňa 02.07.2013,
• Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Žiari nad Hronom č. ORHZ-ZH1-529/2013 zo dňa 26.06.2013,
• Regionálneho úradu verejného zdravotníctva so sídlom v Žiari nad Hronom č. E/2013/01198 zo dňa 28.06.2013,
• Krajského pamiatkového úradu Banská Bystrica č. KPUBB-2013/14053-2/54643/RUS zo dňa 27.08.2013,
• Mesta Kremnica, orgánu štátnej správy ochrany ovzdušia č. OMZ2013/01150 zo dňa 20.08.2013,
• Mesta Kremnica č. Výst.2013/01266 zo dňa 20.09.2013,
• Mesta Kremnica č. OSMM2013/01264 zo dňa 06.09.2013,
• Kremnického tepelného hospodárstva, s.r.o., Kremnica zo dňa 24.07.2013 a zo dňa 23.08.2013,
• Ministerstva obrany SR, Agentúry správy majetku, detašovaného pracoviska Banská Bystrica zo dňa 27.08.2013,
• Technickej inšpekcie, a.s., Bratislava, prevádzky Banská Bystrica č. 02579/2/2013-01-PZ zo dňa 12.06.2013 a č. 02579/2/2013-02-PZ zo dňa 12.06.2013,
• Stredoslovenskej vodárenskej prevádzkovej spoločnosti, a.s., Závod 06 Zvolen, Žiar nad Hronom č. TPC 1750/2013 zo dňa 21.08.2013,
• Stredoslovenskej energetiky – Distribúcie, a.s., Žilina zo dňa 21.08.2013,
• SPP – distribúcie, a.s., Bratislava, prevádzky Zvolen č. TD/591/Zv/Ba/2013 zo dňa 21.08.2013,
• Slovak Telekom, a.s., Bratislava č. 13-34188538-ZH zo dňa 21.08.2013,
• Orange Slovensko, a.s., Bratislava, údržbového centra Banská Bystrica č. BB-1538/2013 zo dňa 28.08.2013,
– stanovisko spoločnosti URBÁNI & Partners, s.r.o., Banská Bystrica zo dňa 27.08.2013 k vyjadreniu spoločnosti Kremnické tepelné hospodárstvo, s.r.o., Kremnica,
– vyjadrenie spoločnosti URBÁNI & Partners, s.r.o., Banská Bystrica zo dňa 02.09.2013 k požiadavke spoločnosti Kremnické tepelné hospodárstvo, s.r.o., Kremnica,
– doklad o úhrade správneho poplatku.
Podľa predloženého výpisu z listu vlastníctva č. 619 je vlastníkom objektu č. 441 na pozemku parc. č. C-KN 615/3 a pozemku parc. č. C-KN 615/4 Banskobystrický samosprávny kraj, Ulica SNP 23, Banská Bystrica, s ktorým má stavebník uzavretú Zmluvu o nájme č. 178/2011/ODDSM, z ktorej vyplýva, že nájomca je oprávnený vykonávať stavebné úpravy len s predchádzajúcim písomným súhlasom prenajímateľa. Tento súhlas stavebník doložil pri podaní žiadosti. Vlastníkom pozemku parc. č. C-KN 615/5 zapísanom na liste vlastníctva 1388, na ktorom sa má umiestniť a realizovať pripojovací plynovod je Mesto Kremnica, ktoré nesúhlasilo s uložením pripojovacieho plynovodu na svojom pozemku.
Mesto Kremnica, ako príslušný stavebný úrad dňa 26.09.2013 pod číslom Výst.2013/01100 oznámilo v súlade s ustanovením § 36 a § 61 stavebného zákona začatie zlúčeného územného konania o umiestnení stavby so stavebným konaním dotknutým orgánom a známym účastníkom konania jednotlivo, ostatným účastníkom konania verejnou vyhláškou a súčasne nariadilo na prerokovanie žiadosti ústne pojednávanie spojené s miestnym zisťovaním na deň 31.10.2013 o 9,30 h so stretnutím pozvaných na Mestskom úrade v Kremnici.
Nakoľko ide o stavbu s veľkým počtom účastníkov konania, stavebný úrad v súlade s § 36 ods. 4 a § 61 ods. 4 stavebného zákona oznámil účastníkom konania začatie zlúčeného územného konania o umiestnení stavby so stavebným konaním verejnou vyhláškou.
Stavebník dňa 31.10.2013 počas ústneho pojednávania spojeného s miestnym zisťovaním nesprístupnil stavbu za účelom miestnej obhliadky, preto táto nemohla byť dňa 31.10.2013 vykonaná a ústne pojednávanie dokončené. Na základe uvedených skutočností, nakoľko stavebný úrad považoval miestnu obhliadku za nevyhnutnú pre posúdenie navrhovanej stavby, oznámil podľa zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a podľa § 117 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov, v súlade s ustanovením § 36 a § 61 stavebného zákona termín pokračovania ústneho pojednávania spojeného s miestnym zisťovaním na deň 12.12.2013 o 9,30 h so stretnutím na mieste stavby pred objektom č. 441 na Bystrickej ulici v Kremnici. Z priebehu obidvoch ústnych pojednávaní bol vyhotovený záznam.
Predložená projektová dokumentácia stavby rieši odpojenie internátu školy na Bystrickej ulici č. 441 od centrálneho vykurovacieho systému v meste Kremnica, ktorého vlastníkom je Kremnické tepelné hospodárstvo, s.r.o., Kremnica a prestavbu kotolne v budove internátu na Bystrickej ulici 441, za účelom vykurovania a prípravy TÚV pre internát školy. Kotolňa je umiestnená v samostatnej miestnosti na prízemí objektu. V kotolni je navrhovaná inštalácia 2 ks plynových kondenzačných kotlov. Spaliny z kotlov sú zvedené cez pôvodný kaskádový zberač do vonkajšieho priestoru cez nové komínové teleso. Pripojovací plynovod je riešený na pozemku parc. č. C-KN 615/5 vo vlastníctve mesta Kremnica.
Projektovú dokumentáciu stavby s názvom „Rekonštrukcia kotolne obytného domu“ vypracoval v máji 2013 Ladislav Helebrant, Strojárska 364, Hliník nad Hronom.
Mesto Kremnica vydalo dňa 20.09.2013 pod č. Výst.2013/01266 záväzné stanovisko podľa § 4 ods. 3 písm. d) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších právnych predpisov a v súlade s § 12 ods. 5 v spojení s § 31 písm. b/ zákona č. 657/2004 Z.z. o tepelnej energetike v znení neskorších predpisov, v ktorom nesúhlasilo s vydaním stavebného povolenia podľa uvedenej projektovej dokumentácie z nasledovných dôvodov:
– Projektová dokumentácia „Rekonštrukcia kotolne obytného domu“ nie je v súlade s Územným plánom mesta Kremnica schváleným uznesením č. 218/1211 zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva dňa 08.11.2012 a s Koncepciou rozvoja tepelného hospodárstva mesta Kremnica.
– Všetky navrhované stavby pre verejné technické vybavenie, vrátane úprav ich trás a zariadení na nich, sú v zmysle ustanovení stavebného zákona (§ 11, ods. 5g, a § 13, ods. 3a) a v zmysle schváleného územného plánu (C.14. Zoznam verejnoprospešných stavieb, bod 5.) verejnoprospešnými stavbami. V zmysle uvedeného územného plánu verejné technické vybavenie mesta tvoria aj zariadenia pre zásobovanie teplom a teplou úžitkovou vodou (C.6. Zásady a regulatívy umiestnenia verejného technického vybavenia územia, bod 1.) a centrálne zásobovanie jestvujúcich obytných súborov teplom a teplou úžitkovou vodou musí byť zachované, pričom je potrebné rešpektovať schválenú Koncepciu rozvoja tepelného hospodárstva mesta Kremnica.
– V záväznej časti Územného plánu mesta Kremnica v časti C.9 Zásady a regulatívy starostlivosti o životné prostredie v bode 7. je uvedené: „Centrálne zásobovanie častí mesta teplom a teplou úžitkovou vodou sa zachová v súčasnom rozsahu, s doplňujúcou možnosťou využívania nekonvenčných zdrojov vykurovania najmä v športovo – rekreačnej zóne. V nových obytných súboroch sa zriadia plynofikované lokálne kotolne.“
– Projektová dokumentácia „Rekonštrukcia kotolne obytného domu“ nie je v súlade s § 12 ods. 5 v spojení s § 31 písm. b/ a § 20 ods. 3 zákona č. 657/2004 Z.z. o tepelnej energetike v znení neskorších predpisov.
Kremnické tepelné hospodárstvo, s.r.o., Kremnica, ako vlastník teplovodných sietí a vykurovania v meste Kremnica v stanovisku zo dňa 24. 07. 2013 uviedol nasledovné:
„Vzhľadom k povahe projektu je rekonštrukcia proti § 21 ods. 2 (v liste chybne uvedený odsek 3) zákona č. 657/2004 Z.z. o tepelnej energetike v znení neskorších predpisov, v ktorom je stanovené, že ak sa na vymedzenom území plánuje vybudovať nový objekt spotreby tepla a dodávateľ tepla na tomto vymedzenom území dodáva teplo z obnoviteľných zdrojov energie, musí sa prednostne využiť dodávka tepla od toho dodávateľa. Chceli by sme v tejto súvislosti podotknúť, že naša spoločnosť prevádzkuje kotol na biomasu, ktorý vyrába teplo a teplú vodu z viac ako 70 % z obnoviteľných zdrojov. Tento kotol je v bezprostrednej blízkosti objektu internátu č. 441, ktorý z technického a výkonného hľadiska vystačí aj na dodávku tepla a teplej vody pre potreby internátu. Z toho dôvodu nevidíme nutnosť stavať novú a naviac plynovú kotolňu, ktorá je v rozpore so zákonom č. 657/2004 Z.z. o tepelnej energetike v znení neskorších predpisov“. V reakcii na oznámenie o začatí zlúčeného územného konania o umiestnení stavby so stavebným konaním zo dňa 10.10.2013 Kremnické tepelné hospodárstvo, s.r.o., uviedlo: „ Ako dotknutý orgán podľa § 140a ods. 1 písm. c) zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku je spoločnosť KTH vlastníkom teplovodných sietí k budove a zariadení v priestoroch budovy na Bystrickej ulici č.441 a dodáva do spomenutého objektu teplú vodu vyrobenú z obnoviteľných zdrojov (štiepky) v kotolni susediacej pri budove internátu. Podmienky odpojenia sa zákazníkom od CZT sú v zákone č. 657/2004 Z.z., v § 20 a § 21. Z § 20 ods. 3 vyplýva v súvislosti s tým, že ak naša spoločnosť dodáva viac ako 60% tepla z obnoviteľných zdrojov (aktuálne 73 %) je povinnosťou zákazníka zabezpečiť celú dodávku (výrobu) tepla s obnoviteľných zdrojov. Okrem hore uvedeného zákonného ustanovenia je nutné zohľadniť aj § 21 zákona č. 657/2004 Z.z., v ktorom je v odseku 2 stanovené, že pokiaľ je už na vymedzenom území dodávateľ tepla, ktorý vyrába teplo z obnoviteľných zdrojov energie, „musí sa prednostne využiť dodávka tepla od tohto dodávateľa…“. Na základe vyššie citovaných zákonov vychádzame z toho, že odpojenie sa SE group od CZT týmto zákonom a nariadeniam odporuje. V dôsledku tohto odpojenia sa automaticky zdvihne cena fixnej zložky ceny tepla, lebo sa fixné náklady budú rozpočítavať medzi menej odberateľov. V konečnom dôsledku tento krok zapríčiní aj nehospodárnosť prevádzky časti tepelnej sústavy (zhoršenie účinností tepelných zdrojov pre ich nadmerný inštalovaný výkon). Je to preto našim záväzkom chrániť ostatných odberateľov a nesúhlasiť s vydaním stavebného povolenia na stavbu „Rekonštrukcia kotolne obytného domu“ na pozemku parc. č. C-KN 615/3.
Stavebný úrad v uskutočnenom konaní v zmysle § 62 stavebného zákona skúma, či dokumentácia spĺňa zastavovacie podmienky určené územným plánom zóny alebo podmienky územného rozhodnutia, či dokumentácia spĺňa požiadavky týkajúce sa verejných záujmov, predovšetkým ochrany životného prostredia, ochrany zdravia a života ľudí, a či zodpovedá všeobecným technickým požiadavkám na výstavbu ustanoveným týmto zákonom a osobitnými predpismi, či je zabezpečená komplexnosť a plynulosť výstavby, či je zabezpečené včasné vybudovanie technického, občianskeho alebo iného vybavenia potrebného na riadne užívanie, či bude stavbu uskutočňovať osoba oprávnená na uskutočňovanie stavieb, alebo ak stavbu bude uskutočňovať stavebník svojpomocou, či je zabezpečené vedenie uskutočňovania stavby stavebným dozorom alebo kvalifikovanou osobou; ak zhotoviteľ stavby bude určený vo výberovom konaní, stavebník oznámi zhotoviteľa stavby stavebnému úradu do pätnástich dní po skončení výberového konania a či nová budova alebo významne obnovená existujúca budova je v rámci technických, funkčných a ekonomických podmienok stavby navrhnutá s využitím vhodných stavebných konštrukcií, vysoko alternatívnych energetických systémov založených na obnoviteľných zdrojoch energie a automatizovaných riadiacich, regulačných a monitorovacích systémov. V zmysle ustanovenia § 62 ods. 4 stavebného zákona, ak by sa uskutočnením alebo užívaním stavby mohli ohroziť verejné záujmy chránené týmto zákonom a osobitnými predpismi alebo neprimerane obmedziť či ohroziť práva a oprávnené záujmy účastníkov vo väčšom rozsahu, než sa počítalo v územnom rozhodnutí, stavebný úrad žiadosť o stavebné povolenie zamietne.
V zmysle § 85 ods. 3 zmeny účelu užívania stavby, ktoré spočívajú v zmene spôsobu užívania stavby, jej prevádzkového zariadenia, v zmene spôsobu a v podstatnom rozšírení výroby alebo činností, ktoré by mohli ohroziť život a zdravie ľudí alebo životné prostredie stavebný úrad nepovolí, ak sú v rozpore so záväznou časťou územnoplánovacej dokumentácie.
V zmysle § 11 ods. 5 stavebného zákona územný plán obce ustanovuje najmä zásady a regulatívy starostlivosti o životné prostredie, územného systému ekologickej stability, zásady a regulatívy ochrany a využívania prírodných zdrojov a zásady a regulatívy verejného dopravného a technického vybavenia a občianskeho vybavenia. Záväzný regulatív Územného plánu mesta Kremnica, ktorý obmedzuje odpájanie od centralizovaného zásobovania mesta Kremnica teplom, je obsiahnutý v záväznej časti Územného plánu mesta Kremnica v časti C.9 Zásady a regulatívy starostlivosti o životné prostredie v bode 7 a znie nasledovne: „Centrálne zásobovanie častí mesta teplom a teplou úžitkovou vodou sa zachová v súčasnom rozsahu, s doplňujúcou možnosťou využívania nekonvenčných zdrojov vykurovania najmä v športovo – rekreačnej zóne. V nových obytných súboroch sa zriadia plynofikované lokálne kotolne.“
Zákon č. 657/2004 Z.z. o tepelnej energetike v znení neskorších predpisov v § 20 obsahuje podmienky skončenia odberu tepla. V ods. 3 citovaného zákona sa uvádza, že skončiť odber tepla môže odberateľ aj dohodou s dodávateľom, ak odberateľ uhradí dodávateľovi ekonomicky oprávnené náklady vyvolané odpojením odberateľa od sústavy tepelných zariadení dodávateľa. Ak dodávateľ tepla vo svojej dodávke tepla dodáva viac ako 10 % a menej ako 60 % tepla vyrobeného z obnoviteľných zdrojov energie, odberateľ tepla môže skončiť odber tepla len vtedy, ak zabezpečí dodávku tepla vyrobeného z obnoviteľných zdrojov energie v podiele o 20 % vyššom ako má súčasný dodávateľ tepla. Ak dodávateľ tepla vo svojej dodávke tepla dodáva viac ako 60 % tepla vyrobeného z obnoviteľných zdrojov energie, odberateľ tepla môže skončiť odber tepla len vtedy, ak zabezpečí celú dodávku tepla, vyrobeného z obnoviteľných zdrojov energie s výnimkou tepla, ktoré vzniká pri zapálení obnoviteľného zdroja energie fosílnym palivom.“
V zmysle § 3 správneho poriadku správne orgány postupujú v konaní v súlade so zákonnými a inými právnymi predpismi. Sú povinné chrániť záujmy štátu a spoločnosti, práva a záujmy fyzických osôb a právnických osôb a dôsledne vyžadovať plnenie ich povinností.
V zmysle § 62 ods. 4 stavebného zákona ak by sa uskutočnením alebo užívaním stavby mohli ohroziť verejné záujmy chránené týmto zákonom a osobitnými predpismi alebo neprimerane obmedziť či ohroziť práva a oprávnené záujmy účastníkov konania vo väčšom rozsahu, než sa počítalo v územnom rozhodnutí, stavebný úrad žiadosť o stavebné povolenie zamietne.
V takomto prípade stavebný úrad žiadosť zamietne aj vtedy, ak nebolo vydané samostatné územné rozhodnutie.
Po preskúmaní zákonných možností a vyššie uvedených skutočností stavebný úrad musí rozhodovať v súlade s platnou právnou legislatívou, zohľadniť záväzné stanoviská dotknutých orgánov a námietky účastníkov konania. Stavebný úrad sa stotožnil s námietkami účastníkov konania, záväznými stanoviskami dotknutých orgánov a konštatuje, že stavba je v rozpore s Územným plánom mesta Kremnica schváleným uznesením č. 218/1211 zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva dňa 08.11.2012, nakoľko v zmysle územného plánu mesta Kremnica časť C.9 sa centrálne zásobovanie časti mesta teplom a teplou úžitkovou vodou zachová v súčasnom rozsahu. Mesto Kremnica, ako výlučný vlastník nehnuteľností na ktorých má byť umiestnená časť stavby, doručilo stavebnému úradu nesúhlasné stanovisko s uložením časti stavby – plynovodu na pozemku parc. č. C-KN 615/5. Stavebný úrad má za to, že povolením predmetnej stavby by mohlo dôjsť k zhoršeniu životného prostredia z dôvodu, že zemný plyn, ktorý je navrhnutý ako vykurovacie médium, nie je obnoviteľným zdrojom energie, je fosílnym zdrojom energie, čo môže zhoršovať životné prostredie (znečisťovanie ovzdušia emisiami) a zdravie obyvateľov mesta Kremnica, čo je v priamom rozpore s ustanovením časti C.9 Územného plánu mesta Kremnica a záväznými ustanoveniami zákona č. 657/2004 Z. z. o tepelnej energetike. Stavebný úrad pri svojom rozhodovaní taktiež prihliadal na skutočnosť, že nový zdroj tepla nevyužíva obnoviteľné zdroje tepla v zákonom požadovanom množstve v porovnaní s jestvujúcim zdrojom tepla, ktorý pri súčasnom spôsobe dodávky z centrálneho zásobovania teplom zabezpečuje teplo z obnoviteľných zdrojov energie. Realizáciou stavby spôsobom navrhnutým v dokumentácii predloženej stavebníkom by tak došlo k porušeniu záväzných ustanovení zákona č. 657/2004 Z. z. o tepelnej energetike. Stavebný úrad ako správny orgán je v zmysle vyššie uvedeného ustanovenia § 3 správneho poriadku povinný rozhodovať v súlade so zákonmi, v tomto prípade v súlade so zákonom č. 657/2004 Z. z. o tepelnej energetike. V zmysle vyššie uvedeného je stavebný úrad povinný zamietnuť žiadosť o stavebné povolenie, ktoré je v rozpore so zákonom.
Stavebný úrad ďalej prihliadal na skutočnosť, že vlastníci bytov a nebytových priestorov bytového domu č. 442/13,15,17 na Bystrickej ulici, ktorých zastupoval Vladimír Wagner predseda Spoločenstva vlastníkov bytov „BYSPOL“, nesúhlasili s odpojením internátu od centrálneho vykurovania z dôvodu neúmerného zvýšenia ceny tepla. Tento bytový dom je stavebne spojený s objektom internátu č. 441 a rozvody pre tento bytový dom prechádzajú objektom internátu.
Na základe vyššie uvedených skutočností stavebný úrad rozhodol tak, ako je uvedené vo výrokovej časti tohto rozhodnutia.
Poučenie:
Podľa § 54 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov proti tomuto rozhodnutiu možno podať odvolanie v lehote 15 dní odo dňa oznámenia rozhodnutia. Odvolanie sa podáva na Mesto Kremnica.
Po vyčerpaní riadnych opravných prostriedkov je možné rozhodnutie preskúmať súdom.
RNDr. Zuzana Balážová, primátorka mesta
Toto rozhodnutie je doručené účastníkom konania verejnou vyhláškou (§ 36 ods. 4 a § 61 ods. 4 stavebného zákona – stavba s veľkým počtom účastníkov konania) a musí byť podľa § 26 ods. 2 zákona o správnom poriadku vyvesené po dobu 15 dní na úradnej tabuli Mesta Kremnica, pričom posledný deň tejto lehoty sa považuje za deň doručenia tohto rozhodnutia účastníkom konania. Vyvesenie rozhodnutia je potrebné zverejniť súčasne iným spôsobom v mieste obvyklým – vyhlásením v rozhlase, prípadne v miestnej tlači.
Rozhodnutie sa doručí
1. Swedish Education Group – SE group, s.r.o., Ulica Pavla Križku 390/4, Kremnica (nová adresa Ulica Pavla Križku 390/4, Kremnica)
2. Banskobystrický samosprávny kraj, Námestie SNP 23, Banská Bystrica
3. Ostatní účastníci konania – verejnou vyhláškou
4. Ladislav Helebrant, Strojárska 364, Hliník nad Hronom – projektant
5. Remeslo stav, s.r.o., Priemyselná 12, Žiar nad Hronom – dodávateľ
6. Mesto Kremnica, Štefánikovo námestie 1/1, Kremnica
Na vedomie
1. Okresný úrad Žiar nad Hronom, odbor starostlivosti o životné prostredie, Ulica SNP 124, Žiar nad Hronom
2. OR Hasičského a záchranného zboru, Ulica SNP 127, Žiar nad Hronom
3. Regionálny úrad verejného zdravotníctva, Sládkovičova 484/9, Žiar nad Hronom
4. Krajský pamiatkový úrad Banská Bystrica, Lazovná ulica 8, Banská Bystrica
5. Kremnické tepelné hospodárstvo, s.r.o., Dolná ulica 49/21, Kremnica
6. Technická inšpekcia, a.s., Partizánska cesta 71, Banská Bystrica
7. Ministerstvo obrany SR, Agentúra správy majetku, Detašované pracovisko Stred, ČSA 7, Banská Bystrica
8. Stredoslovenská vodárenská prevádzková spoločnosť, a.s., Závod 06, Ulica SNP 125, Žiar nad
Hronom
9. Stredoslovenská energetika – Distribúcia, a. s., Žilina, Pri Rajčianke 2927/8, Žilina
10. SPP – distribúcia, a.s., Lokálne centrum Zvolen, Lieskovská cesta 1418/5, Zvolen
11. Slovak Telekom, a.s., Horná 77, Banská Bystrica
12. Orange Slovensko, a.s., Jegorovova 22, Banská Bystrica
Po nadobudnutí právoplatnosti rozhodnutia
1. Swedish Education Group – SE group, s.r.o., Ulica Pavla Križku 390/4, Kremnica (nová adresa Ulica Pavla Križku 390/4, Kremnica)
2. Okresný úrad Žiar nad Hronom, Katastrálny odbor, Ulica SNP 118, Žiar nad Hronom
Zdieľať tento príspevok.