Dosluhujúcu vysokozdvižnú plošinu nahradí nová

Dosluhujúcu vysokozdvižnú plošinu nahradí nová

Novú vysokozdvižnú plošinu kúpilo Oddelenie technických služieb za peniaze ušetrené na uskladnení komunálneho odpadu. Dostane sa aj na miesta, kam sa stará plošina nedostala.

Novú plošinu vyskúšali pracovníci technických služieb prvý krát v piatok 23. januára. „Dlho sme hľadali vyhovujúcu plošinu, nakoniec sme sa rozhodli pre nemeckú firmu Rothlehner, ktorá má 40 ročnú tradíciu vo výrobe vysokozdvižných plošín a je zárukou kvality,“ hovorí vedúci Oddelenia technických služieb Peter Grosch. Plošina je posadená na podvozku Iveco, výškový dosah má 20 metrov, bočný dosah 10 metrov v celom výškovom rozsahu. „Nová plošina je o dosť menšia ako stará a dostane sa aj na miesta, kam sa stará plošina nedostala. Doteraz keď pod pokazenou lampou stálo auto, nedokázali sme ju opraviť. Teraz sa plošina postaví vedľa auta, vysunie rameno do boku a lampu opraví. Nehovoriac o tom, že spotreba nového auta je oveľa nižšia, neporovnateľné sú aj bezpečnostné prvky novej plošiny, vďaka ktorým sa prakticky nadá prevrhnúť.“ vymenúva výhody novej plošiny Peter Grosch.

Hasičská plošina doslúžila

Stará vysokozdvižná plošina Škoda 706 RTO obsahovala technológie z päťdesiatych rokov. Do Kremnice bola kúpená v roku 1978 ako požiarnické auto, mala hadice aj všetko hasičské vybavenie. Neskôr sa požiarna výbava odstránila a plošinu používali technické služby. „Náhradné diely na starú plošinu sa na Slovensku už nedajú zabezpečiť, všetko sme zháňali v Čechách – pritom ostatné dva roky sme plošinu opravovali takmer neustále. Preto ju spolu s dvomi autami Liaz – vyklápačom a kukavozom, ktoré už doslúžili, chceme dať do bazáru výmenou za Multikar na zimnú údržbu,“ hovorí riaditeľ technických služieb.

Celková cena vysokozdvižnej plošiny s lízingom na štyri roky a daňou je 94 tis. €, takmer celú sumu však dokážu vykryť z rozpočtu technických služieb. „Keď sme pred dvomi rokmi začali odpad separovať vo vlastných priestoroch, prestali sme využívať služby žiarskych Technických služieb. Odpad si separujeme sami a preto sme mohli na uloženie komunálneho odpadu minulý rok vysuťažiť vo verejným obstarávaním nové podmienky so spoločnosťou T+T. Vďaka nižšej cene dokážeme ušetriť 18 000 € ročne a pokryť tak 90% nákladov pri kúpe novej vysokozdvižnej plošiny. Mesto nám prispeje sumou cca 10 000 €, ale rozpočet mesta nová plošina výraznejšie nezaťaží,“ hovorí Peter Grosch.

Vysokozdvižná plošina je využívaná takmer každý deň. Vďaka nej technické služby opravujú verejné osvetlenie aj mestský rozhlas, inštalujú bannery na mestské hradby a využívajú ju aj iné oddelenia – mestská zeleň na opilovanie stromov alebo Mestský bytový podnik na čistenie odkvapov.

Potrebujú auto na zimnú údržbu

Najbližším cieľom Petra Groscha je nahradiť dosluhujúci posýpač na zimnú údržbu. „Posýpač Ladog, ktorým posýpame chodníky má 25 rokov a už melie z posledného. Keď sa pokazí, nemáme zaňho žiadnu náhradu. Posypanie celého mesta dvomi autami trvá minimálne 6 hodín. Ak Ladog odíde, jedným autom to nestihneme ani za deň. Nechcem si ani predstaviť tie telefonáty od Kremničanov, keď sa pokazí. Už teraz často vysvetľujem, že nie je možné posypať celé mesto naraz a hneď. Niektoré časti jednoducho majú prednosť,“ vysvetľuje Peter Grosch. Aj keby sa mohlo zdať, že snehu veľa nie je a technické služby ušetria, nie je to tak: „Takáto zima je pre nás najhoršia. Keď nasneží pri mínusových teplotách, odhrnieme, posypeme a máme pokoj. Ale keď je cez deň plus a v noci mínus, posyp na chodníkoch zakryje ľadová vrstva a môžeme posýpať znova. Doteraz sme minuli 80 ton štrku, to je polovica zásob posypového materiálu,“ uzatvára vedúci Oddelenia technických služieb Peter Grosch.

Silver Jurtinus

Zdieľať tento príspevok.