,,Osadením umeleckých a reklamno marketingových 3D prvkov v uliciach a exteriéroch mesta Kremnica chceme zvýšiť povedomie o našom meste, zlepšiť jeho propagáciu v rámci moderných sociálnych sietí (Instagram, Facebook) a vytvoriť atraktívne prostriedky moderného spojenia s históriou. Pre všetky prvky bude zjednocujúcim prvkom znak #,” vysvetľuje na facebookovej stránke projektu jeho iniciátor Marián Vojtko z OZ Bašta Musica. Myšlienka pochádza z ciest do zahraničia. ,,Niečo podobné sme videli napríklad v Litve,” vysvetľuje Vojtko s tým, že ide o umelecké prvky, ktoré majú súvis s reáliami konkrétneho miesta. Umelecké prvky by mali mať najmä fotogenický charakter, ale môžu slúžiť aj náučne.
Realizácia projektu by sa v závislosti od finančných prostriedkov mala začať tento rok, pričom prvý osadený prvok by mal byť nápis #kremnica v centre mesta vedľa vstupu do brány. Vojtko však na sociálnych sieťach naznačuje aj ďalší prvok, ktorým by mohla byť socha Smelého zajka osadená pred domom autora Jozefa Cígera Hronského. ,, Vieme si to predstaviť ako jednu z malých atrakcií pre návštevníkov nášho mesta, pri ktorej sa dá zastaviť, prečítať si o čo ide, odfotografovať a zavesiť na sociálne siete,” približuje Vojtko.
Pomôcť s financovaním projektu môže každý nákupom v Tescu
Projekt Kremnické e#teriéry bol vybraný medzi 3 ďalšími projektmi v regióne Žiar nad Hronom v rámci programu Nadácie Tesco. Za kremnický projekt je možné hlasovať v pobočke Tesco v Žiari nad Hronom prostredníctvom žetónu, ktorý dostane návštevník za svoj nákup. Víťazný projekt získa sumu 1300 eur. Hlasovať je možné do 14. júla.
,,Sledujeme aj ďalšie grantové programy a obzeráme sa aj po sponzoroch v súkromnoch sektore. Týmto prosíme ľudí, aby pomohli vhodením žetónu za náš projekt v žiarskom Tescu,” hovorí Vojtko. Realizácia projektu Kremnické e#teriéry sa podľa Vojtka pozdáva aj poslancom mestského zastupiteľstva. Iniciátori projektu už vybavujú aj potrebné povolenia na Krajskom pamiatkovom úrade.
Veronika Chrienová
Zdieľať tento príspevok.